توليد كيسه پلي اتيلن

توليد كيسه پلي اتيلن

فرآيند پليمريزه كردن اتيلن منجر به ايجاد زنجيره‌هاي خطي از هيدروكربن‌ مي‌شود كه در جهات مختلفي شكل مي‌گيرند. اين شاخه‌هاي مختلف هستند كه انواع گوناگون پلي اتيلن را به وجود آورده و از هم متمايز مي‌كنند. توليد كيسه كامپوزيت به شكل زير انجام مي شود.

خانواده پلي اتيلن به طور كلي شامل HDPE (پلي اتيلن با چگالي بالا) مي‌شوند كه بدون تخلخل و انعطاف‌پذيري است اما استحكام بسيار بالايي دارد، در شرايط نامساعد دمايي تاب مي‌آورد و براي توليد ارزان قيمت است. كيسه‌هاي پلي اتيلن همچنين شامل نوعي ديگري به نام LDPE (پلي اتيلن با چگالي پايين) هم مي‌شوند كه انعطاف بيشتري نسبت به HDPE دارد و از اين رو، مقاومت آن در برابر پارگي بيشتر است. انواع ديگر هم شامل UHMWPE، MDPE، LLDPE و VLDPE مي‌شود كه همگي ويژگي‌هاي خاصي دارند كه در كنار ديگر محصولات پلاستيكي، براي توليدكنندگان كيسه‌هاي پلاستيكي مناسب هستند. از انواع كيسه‌هاي LLDPE مي‌توان براي بسته‌بندي مواد غذايي مختلف استفاده كرد كه البته بايد حتما طبق استانداردهاي خاصي باشند.

اين تنوع بالا در بحث توليد پلي اتيلن، يكي ديگر از دلايلي است كه بسياري از توليدكنندگان مواد پلاستيكي به آن روي مي‌آورند.

همچنين اگر بخواهيم از انواع كيسه‌هاي پلي اتيلن نام ببريم، بايد به موارد زير اشاره كنيم:

  • كيسه‌هاي سبك براي حمل اجسامي كه بدون لبه يا گوشه تيز باشند.
  • كيسه‌هاي استاندارد و با استحكام كه محبوبيت بالا و كاربردهاي زيادي دارند.
  • كيسه‌هاي با مقاومت متوسط كه براي حمل اجسام سبك‌تر كه گاها لبه‌ها و يا گوشه‌هاي تيزي دارند، مناسب هستند.
  • كيسه‌هاي سنگين كه براي حمل و نگهداري اشيا بزرگ يا كوچك مناسب هستند.
  • كيسه‌هاي فوق‌العاده سنگين كه براي نگهداري انواع پيچ و همچنين اشيا نوك تيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

سايز كيسه‌هاي پلي اتيلن

اين كيسه‌ها در ابعاد مختلفي از 30 سانتي‌متر (با 10 سانتي‌متر گاست) تا 60 سانتي‌متر (با 10 سانتي‌متر گاست) و همينطور با ارتفاعي از 40 تا 120 سانتي‌متر قابل توليد هستند. ظرفيت هر كيسه با توجه به ابعاد و ارتفاع آن متفاوت خواهد بود. اما به طور كلي، از 5 تا 50 كيلوگرم را مي‌توانند حمل كنند. اين كيسه‌ها هم به صورت روده‌اي و هم فلت توليد مي‌شوند.

اثرات محيط زيستي كيسه‌هاي پلي اتيلن

شايد به دليل بالا بودن ضايعات اين محصول، تصور كنيد كه اثرات بسيار مخربي روي محيط زيست خواهد داشت. اما مطالعاتي كه در اين زمينه صورت گرفته نشان مي‌دهند كه لوله‌ها و ديگر مواد پلي اتيلني، به نسبت تمام ديگر مواد پلاستيكي زيست تخريب، تاثير منفي كمتري روي محيط زيست دارند. به همين دليل، مواد پلي اتيلني، براي كساني كه دغدغه محيط زيستي دارند، گزينه مناسب‌تري به شمار مي‌رود.

اين مطالعات توسط انجمن پلاستيك بسته‌بندي و فيلم آلمان (IK) انجام شده است. در اين بررسي، تمامي فاكتورهاي اساسي لحاظ شده‌اند و به اين نتيجه رسيده‌اند كه موادي كه از جنس پلي اتيلن هستند؛ كمترين مشكلات و اثرات منفي را بر روي خاك و محيط زيست ايجاد مي‌كنند. به همين دليل، تصميم بر آن شده كه از اين ماده براي ساخت و توليد كيسه‌ها استفاده شود. بايد بدانيد كه انواع ديگر پلاستيك و كيسه‌هاي پلاستيكي، اثرات زيست تخريبي به مراتب بيشتري نسبت به پلي اتيلن دارند.

كلام آخر

فروشگاه اينترنتي باهران بگ توليد كننده و فروشنده انواع كيسه هاي صنعتي است.  در صورت نياز به خريد كيسه صنعتي پيشنهاد مي كنيم از محصولات اين سايت ديدن كرده و محصول مورد نياز خود را خريداري نماييد.

خريد كيسه كامپوزيت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.