كاربرد انواع گوني پلاستيكي

خزيد گوني پلاستيكي

كاربرد انواع گوني پلاستيكي

انواع گوني پلاستيكي   كاربردهاي متفاوتي دارند كه در زير به اختصار به آن ها مي پردازيم:

قير و گوني: در صنعت شهرسازي از انواع گوني هاي پلاستيكي رولي، براي قيرگوني جاده ها و خيابان ها استفاده مي شود.

گوني ساختماني: از انواع گوني هاي پلاستيكي به عنوان گوني ساختماني و كيسه شن استفاده مي شود.

استفاده در مزارع: از انواع گوني هاي پلاستيكي براي جابجايي محصولات در زمين هاي كشاورزي استفاده مي كنند.

گوني نماي ساختماني: از گوني هاي پلاستيكي رولي به عنوان گوني نماي ساختماني استفاده مي كنند.

سايه بان: استفاده از گوني هاي پلاستيكي ضد آب و آفتاب به عنوان سايه بان در مكان هايي كه مسقف نيستند مرسوم است.

استفاده از انواع گوني براي بسته بندي محصولات

حمل و نقل مواد غذايي و كشاورزي مانند كيسه برنج و گوني حبوبات

كيسه شن و ماسه و ساير مصالح ساختماني

گوني نماي ساختمان

مصرف در صنعتي شهرسازي مانند قيرگوني كردن خيابان ها

مصارف خانگي و كيسه هاي خريد براي منازل

استفاده به عنوان گوني نخاله هاي ساختماني

خريد انواع گوني پلاستيكي

انتخاب گوني مناسب براي برطرف كردن هر كدام از نيازها نياز به اطلاعات و دانش مشاوران در آن زمينه دارد. فروشگاه باهران كيسه بهترين مركز براي تهيه انواع گوني هاي پلاستيكي، كنفي و ساختماني مي باشد. در اين فروشگاه انواع گوني هاي پلاستيكي به صورت رولي و در ابعاد مختلف، در اختيار مشتريان قرار مي گيرد. قيمت مناسب گوني هاي عرضه شده در اين فروشگاه نيز يكي ديگر از مزيت هاي خريد از اين فروشگاه است. با مراجعه به فروشگاه آنلاين باهران كيسه مي توانيد از ساير محصولات اين فروشگاه مانند گوني هاي جامبو و انواع گوني نماي ساختماني نيز ديدن كنيد.

قيمت گوني پلاستيكي

قيمت گوني پلاستيكي باعث مي شود خريد آن ها نسبت به ساير كيسه هايي كه براي بسته بندي به كار مي روند، مقرون به صرفه تر باشد. به طور مثال كيسه گوني هاي كنفي در برابر انواع گوني هاي پلاستيكي، قيمتي تقريبا دو برابر دارند. همين امر باعث شده است صنايعي كه احتياج به مصرف انبوه و تعداد بالا ازين محصولات دارند سراغ توليدكننده هاي گوني پلاستيكي بروند و خريد خود را به صورت عمده و مستقيم از توليد كننده انجام دهند.

كلام آخر

فروشگاه اينترنتي باهران بگ توليد كننده و فروشنده انواع كيسه هاي صنعتي است. در صورت نياز به خريد كيسه لمينت پيشنهاد مي كنيم از محصولات اين سايت ديدن كرده و محصول مورد نياز خود را خريداري نماييد.

 

ويژگي هاي گوني پلاستيكي

خريد كيسه لمينت

ويژگي هاي گوني پلاستيكي

هر كدام از انواع گوني پلاستيكي  موجود در بازار ويژگي هايي دارند كه بنا به جايي كه به كار برده مي شوند، مزايا و معايب محسوب مي شوند. در ادامه به توضيح مزايا و معايب گوني هاي پلاستيكي مي پردازيم:

بافت فشرده

بافت اين گوني ها نسبت به گوني هاي نخي و كنفي، فشرده تر و ريزتر است. بنابراين براي جابجايي موادي كه از بافت درشت كيسه هاي كنفي عبور مي كنند، مناسبتر است. گوني هاي پلاستيكي ساده براي جابجايي موادي مثل گچ، آرد، سيمان، و امثال آن مناسب نيست. براي اين كار بهتر است از انواع گوني هاي ضد آب استفاده كرد.

قيمت مناسب

قيمت گوني هاي پلاستيكي ساده نسبت به گوني هاي كنفي و پارچه اي كمتر است و براي كساني كه نياز به استفاده انبوه دارند گزينه مناسبي هستند. ارزان بودن گوني هاي پلاستيكي باعث مي شود بتوان آن ها را جايگزين گوني كنفي و پارچه اي كرد.

قابليت چاپ تصوير

روي گوني هاي پلاستيكي ساده (لمينت نشده)به دليل بافت دار بودنشان، امكان چاپ عكس نيست. بنابراين براي مواردي كه نياز به چاپ لوگو يا آدرس است، گزينه مناسبي محسوب نمي شود. در اين موارد بايد از گوني هاي پلاستيكي ضد آب استفاده كرد.

وزن كم

اين گوني ها جزء كم وزن ترين گوني هاي موجود در بازار به حساب مي آيند. بنابراين حمل و نقل تعداد زياد آن ها آسانتر از ساير گوني ها مي باشد.

ضد حريق

اين گوني ها چه از پلي اتيلن تشكيل شده باشند و چه از پلي پروپيلن، ضد حريق نيستند. اين مواد در برابر مواد اشتعال زا، شعله ور شده و خطرات زيادي به همراه دارند. بنابراين نبايد از انواع گوني هاي پلاستيكي در مكان هايي كه در مجاورت مواد اشتعال زا و اسيدها هستند، استفاده كرد.

ميزان مقاومت

مقاومت اين نوع گوني هاي پلاستيكي در مقايسه با گوني هاي پارچه اي و كنفي، در برابر اجسام تيز كم محسوب مي شود. از آنجايي كه گوني هاي پلاستيكي ضد آب دو لايه هستند، مقاومتشان در برابر بارهاي سنگين نيز بيشتر است. بنابراين براي جابجايي اجسام سنگين بهتر است از گوني هاي پلاستيكي ضد آب استفاده شود.

قابليت بازيافت

همه انواع گوني هاي پلاستيكي قابليت بازيافت دارند و بارها و بارها مي توان از آن ها مجددا استفاده كرد. اما يكي از معايب آن ها اين است در صورت رهاسازيشان در طبيعت جذب طبيعت نشده و حتي با گذشت سال ها تجزيه نمي شوند.

كلام آخر

فروشگاه اينترنتي باهران بگ توليد كننده و فروشنده انواع كيسه هاي صنعتي است. در صورت نياز به خريد كيسه لمينت پيشنهاد مي كنيم از محصولات اين سايت ديدن كرده و محصول مورد نياز خود را خريداري نماييد.

 

انواع گوني پلاستيكي

خريد كيسه لمينت

انواع گوني پلاستيكي

گوني پلاستيكي بر اساس كاربرد و نوع مواد به كار رفته در اليافشان انواع مختلف دارند. كه در زير به شرح مختصري از آن ها مي پردازيم:

 گوني پلاستيكي ساده

اين نوع از گوني هاي پلاستيكي، در برابر آفتاب مقاوم نيستند. بنابراين چنانچه ساعات زيادي در معرض آفتاب قرار بگيرند پوسيده مي شوند. به همين دليل براي مكان هايي كه تابش مستقيم آفتاب دارند مناسب نيستند. همچنين اين گوني ها ضد آب هم نبوده و آب و رطوبت به داخل آن ها نفوذ مي كند.

گوني پلاستيكي ضد آب

همانطور كه گفتيم گوني هاي پلاستيكي از پلي پروپيلن (PP) يا پلي اتيلن(PE) ساخته مي شود. هر كدام از اين كيسه ها نيز چنانچه با مواد پليمري خاص لمينت شده باشند، به گوني هاي پلاستيكي لمينت شده، كه اصطلاحا به آن ها گوني هاي پلاستيكي ضد آب مي گويند، تبديل مي شوند. قيمت انواع گوني هاي پلاستيكي لمينت شده بيشتر است، اما مقاومتشان بيشتر شده و در برابر رطوبت نيز مقاوم هستند.

گوني پلاستيكي ضد آفتاب

گاهي الياف به كار برده شده در گوني هاي پلاستيكي به مواد ضد يو وي آغشته مي شوند. اين كار آن ها را به گوني هاي ضد آفتاب تبديل مي كند. اين گوني ها در برابر نور مستقيم آفتاب مقاوم بوده و كمتر دچار پوسيدگي مي شوند. بيشترين مصارف اين گوني ها به عنوان سايه بان در فضاهاي باز مي باشد. ماندگاري گوني هاي ضد آفتاب، در برابر گوني هاي ضد آب بيشتر است.

گوني پلاستيكي زيپ دار

پارچه اين گوني ها به دليل استحكام بيشترشان، جايگزين مناسبي براي كيسه هاي پلاستيكي هستند. بنابراين در بسياري از موارد از آن ها كيسه هاي زيپ داري ساخته مي شود و در مصارف خانگي مورد استفاده قرار مي گيرند. اين امر باعث مي شود از كيسه هاي پلاستيكي كمتري استفاده شده و آسيب كمتري به محيط زيست وارد شود.

كلام آخر

فروشگاه اينترنتي باهران بگ توليد كننده و فروشنده انواع كيسه هاي صنعتي است. در صورت نياز به خريد كيسه لمينت پيشنهاد مي كنيم از محصولات اين سايت ديدن كرده و محصول مورد نياز خود را خريداري نماييد.

خريد عمده گوني برنج

خريد كيسه لمينت

خريد عمده گوني برنج

بيشترين خريد عمده گوني پلاستيكي توسط كشاورزان و انبارداران مواد غذايي انجام مي شود. براي كشاورزان و عرضه كنندگان برنج به دليل مصرف بالايي كه دارند، خريد عمده گوني برنج به صرفه تر است. خريد عمده گوني براي برنج در ابعاد مختلف و به صورت رولي يا كيسه اي انجام مي شود. توليدكنندگان گوني خالي برنج نسبت به نياز مشتريان خود، پارچه گوني ها را به صورت خام، يا به صورت دوخته شده تحويل مشتري مي دهند. مزيت رول ها در اين است كه خريداران عمده گوني برنج مي توانند آن ها را نسبت به نياز خود در ابعاد مختلف برش داده و از گوني ها استفاده كنند. خريد عمده گوني هاي برنج در ظرفيت هاي مشخصي انجام مي شود:

ده كيلوگرم

بيست كيلوگرم

سي كيلوگرم

چهل كيلوگرم

پنجاه كيلوگرم

لازم به ذكر است كه خريد عمده گوني برنج با ظرفيت بالا در انبارهاي مواد غذايي و  براي جابجايي برنج معمول تر است. ولي براي نگهداري خانگي و فروشگاه ها از گوني هايي با ظرفيت كمتر و كوچكتري استفاده مي كنند.

گوني برنج كنفي

در ساخت پارچه هاي گوني كنفي از ساقه گياه شاهدانه استفاده مي شود. براي دوختگوني برنج كنفي، الياف كنفي از ساقه اين گياه تهيه شده و به هم بافته مي شوند. سپس در ابعاد مختلف تهيه و در بازار عرضه مي شود. الياف توليد شده كلفت تر از الياف تهيه شده از پنبه هستند. بنابراين بافت اين گوني ها نيز از گوني هاي نخي درشت تر است. در ادمه به توضيح معايب و مزاياي گوني هاي كنفي مي پردازيم:

بافت درشت گوني هاي برنج كنفي، آن ها را به مناسب ترين گوني براي نگهداري و جابجايي برنج تبديل كرده است.

ميزان جذب رطوبت اين گوني ها نسبت به گوني هاي نخي بالاتر است. اين به دليل جنس الياف آن ها مي باشد.

وزن گوني هاي كنفي از گوني هاي نخي بيشتر است. در واقع مي توان گفت اين گوني ها جزء سنگين ترين كيسه ها هستند. به همين دليل هنگام خريد عمده گوني برنج، جابجايي آن ها سخت تر است.

قيمت اين گوني ها از گوني هاي نخي بالاتر است. هرچند خريد عمده كيسه برنج كنفي به صرفه تر از خريد تكي آن است، اما همچنان هزينه زيادي در بر مي گيرد.

استقامت آن ها در جابجايي وزن زياد به گونه اي است كه از آن ها براي جابجايي برنج در وزن هاي زياد استفاده مي شود.

كلام آخر

فروشگاه اينترنتي باهران بگ توليد كننده و فروشنده انواع كيسه هاي صنعتي است. در صورت نياز به خريد كيسه لمينت پيشنهاد مي كنيم از محصولات اين سايت ديدن كرده و محصول مورد نياز خود را خريداري نماييد.

 

انوع گوني در صنعت و كاربرد آن ها (بخش چهارم)

خريد گوني

انوع گوني در صنعت و كاربرد آن ها (بخش چهارم)

بسته بندي در صنايع مختلف ويژگي هاي خاص خود را دارد اما بيشتر صنايع براي بسته بندي محصولات خود از نوعي گوني پلاستيكي استفاده مي كنند. در ادامه بيشتر با اين محصولات آشنا خواهيم شد:

گوني پلاستيكي 

با توجه به مزايايي كه پلاستيك دارد امروز گوني پلاستيكي بيشترين استفاده را در صنايع بسته بندي دارد. امروزه تنوع بسيار زيادي در توليد اين محصول ديده مي شود و توليدكنندگان اين محصول بسته به سفارش مشتري آن را در انواع ساده، ضد آفتاب، زيپ دار و رولي توليد و به بازار عرضه مي دارد. مواد اوليه مورد استفاده در توليد اين محصول پلي پروپيلن و پلي اتيلن هستند. از مزاياي اين مواد اوليه بايد به سبك بودن، شفافيت و مقاومت بالاي آن در برابر پارگي و رطوبت اشاره داشت. پلي پروپيلن مقاومت و انعطاف بيشتري در مقايسه با پلي اتيلن دارد.

مزاياي استفاده از گوني پلاستيكي

مزاياي اين محصول به قدري بالا است كه امروز خريد گوني پلاستيكي و استفاده از آن در صنايع مختلف روز به روز بيشتر مي شود. از اين مزاياي مي توان به موارد زير اشاره داشت:

بافت فشرده اين محصول از ريخته شدن و يا هدر رفت محتويات پيشگيري مي كند. اين محصول يكي از بهترين متريال براي بسته بندي مواد ريز و پودري مانند گچ، برنج، آرد و سيمان است.

وزن كم اين بسته بندي حمل و نقل آن را ساده مي سازد.

روي بسته بندي پلاستيكي به راحتي مي توان انواع چاپ را انجام داد.

مقاومت بالاي اين بسته بندي در برابر رطوبت، گرما، سرما و عوامل محيطي مثال زدني است.

برخلاف تصور گوني پلاستيك به راحتي قابل بازيافت است؛ به طوري كه از آن مي توان بارها و بارها استفاده نمود.

قيمت مناسب نيز مهم ترين مزيت گوني پلاستيكي با ديگر محصولات است.

كاربرد گوني پلاستيكي در صنايع

از گوني پلاستيكي بيشتر براي بسته بندي مواد و محصولاتي كه ريز هستند و حالت پودري دارند استفاده مي شود. حال اين محصول مي تواند آرد و برنج باشد كه در صنايع مواد غذايي كاربرد دارد و يا سيمان و گچ باشد كه در صنايع ساختمان سازي مورد استفاده قرار مي گيرند. از اين محصول به عنوان سايه بان جهت ايجاد سقف موقت در ساختمان سازي و نماي ساختمان نيز استفاده مي شود. بسته بندي محصولات كشاورزي از ديگر كاربرد اين گوني ها هستند.

قيمت گوني پلاستيكي

در زمان خريد گوني پلاستيكي بهتر است در ابتدا به نوع مورد نياز توجه داشته باشيد چرا كه قيمت اين محصول بر اساس نوع آن متفاوت خواهد بود. توليدكنندگان بسته به نياز مشتري آن را در ابعاد مختلف توليد مي كند و هر چه سايز بزرگتري نياز داشته باشيد بايد هزينه بيشتري در نظر بگيريد. قيمت گوني پلاستيكي رولي براي صنايع بزرگ گزينه بهتر و مقرون به صرفه تري است.

كلام آخر

فروشگاه اينترنتي باهران بگ توليد كننده و فروشنده انواع كيسه هاي صنعتي است. در صورت نياز به خريد كيسه لمينت پيشنهاد مي كنيم از محصولات اين سايت ديدن كرده و محصول مورد نياز خود را خريداري نماييد.

 

انوع گوني در صنعت و كاربرد آن ها (بخش سوم)

خريد كيسه لمينت

انوع گوني در صنعت و كاربرد آن ها (بخش سوم)

بسته بندي در صنايع مختلف ويژگي هاي خاص خود را دارد اما بيشتر صنايع براي بسته بندي محصولات خود از نوعي گوني پلاستيكي استفاده مي كنند. در ادامه بيشتر با اين محصولات آشنا خواهيم شد:

گوني پلاستيكي

با توجه به مزايايي كه پلاستيك دارد امروز گوني پلاستيكي بيشترين استفاده را در صنايع بسته بندي دارد. امروزه تنوع بسيار زيادي در توليد اين محصول ديده مي شود و توليدكنندگان اين محصول بسته به سفارش مشتري آن را در انواع ساده، ضد آفتاب، زيپ دار و رولي توليد و به بازار عرضه مي دارد. مواد اوليه مورد استفاده در توليد اين محصول پلي پروپيلن و پلي اتيلن هستند. از مزاياي اين مواد اوليه بايد به سبك بودن، شفافيت و مقاومت بالاي آن در برابر پارگي و رطوبت اشاره داشت. پلي پروپيلن مقاومت و انعطاف بيشتري در مقايسه با پلي اتيلن دارد.

انواع گوني پلاستيكي

گفتيم كه گوني پلاستيكي بيشترين كاربرد را در بسته بندي صنايع دارد. از اين رو هر صنعت با توجه به نياز خود سفارش نوع خاصي از گوني پلاستيكي را دارد. از اين توليدكنندگان اين محصول را بر اساس نوع كاربرد و متريال استفاده شده در ساخت به موارد زير تقسيم مي كنند.

گوني پلاستيكي ساده

اين مدل گوني پلاستيكي در برابر عوامل محيطي هيچ گونه مقاومتي ندارد. به عبارتي در صورتي كه آن را در مقابل نور مستقيم خورشيد براي مدت طولاني قرار دهيد استحكام خود را از دست داده و پاره مي شود. از طرفي هيچ گونه مقاومت در برابر رطوبت را تضمين نمي كند. از اين رو بسته بندي موادي كه نسبت به گرما و رطوبت هستند با اين محصول پيشنهاد نمي شود؛ اما از آنجايي كه قيمت آن كمتر از ديگر انواع است در بسته بندي بعضي محصولات از آن استفاده مي شود.

گوني پلاستيكي ضد آب

قبلا گفتيم كه مواد اوليه استفاده شده در ساخت گوني پلاستيكي پلي اتيلن و پلي پروپيلن است. اين پليمرهاي پلاستيك با كمك مواد خاصي لمينت مي شوند تا در برابر آب مقاومت بيشتري داشته باشند. همين امر باعث مي شود كه از اين كيسه پلاستيكي لمينت شده با نام كيسه ضد آب ياد شود. اي محصولات محتويات خود را در برابر رطوبت محافظت مي كند اما قيمت بيشتري دارند.

گوني پلاستيك ضد آفتاب

اين محصول همان گوني پلاستيك است كه به مواد ضد UV آغشته شده است. از اين رو در برابر نور خورشيد مقاومت بالايي دارد. همين مقاومت بالا اين محصول را براي بسته بندي محصولاتي كه مدت طولاني در هواي آزاد نگهداري مي شوند مناسب مي كند. قبلا گفتيم كه گوني ساده در برابر نور خورشيد مقاومت ندارد و پاره مي شود. در حالي كه با گوني ضد آفتاب اين مشكل را نخواهيد داشت.

گوني پلاستيكي زيپ دار

اين نوع گوني پلاستيكي در مصارف خانگي كاربرد دارد. امروز كه استفاده از كيسه پلاستيكي محيط زيست ما را تهديد مي كند استفاده از گوني پلاستيكي زيپ دار براي خريدهاي روزانه خانه مي تواند از مصرف بيشتر پاكت هاي پلاستيكي پيشگيري نمايد.

گوني پلاستيكي رولي

گوني پلاستيكي از هر نوع كه نياز باشد به صورت بريده و دوخته شده و يا رولي در بازار عرضه مي شود. در صنايع بزرگ به جاي خريد گوني هاي بريده شده ترجيح به خريد رول و زدن اتيكت مخصوص شركت و يا كارخانه داده مي شود. به اين شكل هزينه هاي بسته بندي محصولات به شكل قابل توجهي كاهش مي يابد.

كلام آخر

فروشگاه اينترنتي باهران بگ توليد كننده و فروشنده انواع كيسه هاي صنعتي است. در صورت نياز به خريد كيسه لمينت پيشنهاد مي كنيم از محصولات اين سايت ديدن كرده و محصول مورد نياز خود را خريداري نماييد.

انوع گوني در صنعت و كاربرد آن ها (بخش دوم)

خريد كيسه لمينت

انوع گوني در صنعت و كاربرد آن ها (بخش دوم)

بسته بندي در صنايع مختلف ويژگي هاي خاص خود را دارد اما بيشتر صنايع براي بسته بندي محصولات خود از نوعي گوني پلاستيكي استفاده مي كنند. با توجه به جنس متريالي كه قرار است بسته بندي شود، نوع، جنس و شكل گوني ها با هم متفاوت هستند. توليدكنندگان گوني نيز با توجه به نياز مشترياني خود براي توليد محصولات در ابعاد و اشكال و از همه مهم تر متريال متنوع تلاش مي كنند. خوشبختانه با توجه به پيشرفت فناوري امروز توليدكنندگان ايراني اين فرصت را دارند كه علاوه بر گوني هاي كنفي متداول و قديمي گوني هاي پلاستيكي، كاغذي و كرافت را توليد و به ديگر توليدگنندكان عرضه دارند. هر كدام از اين محصولات براي بسته بندي محصول خاصي طراحي و توليد مي شود. در ادامه بيشتر با اين محصولات آشنا خواهيم شد:

انواع گوني كنفي

گوني هاي كنفي به دسته درجه يك، دو و سه تقسيم مي شوند. اين تفاوت بيشتر در ميزان تراكم بافت و درشت بودن سوراخ هايي است كه در اين بافت وجود دارد. هر كدام از اين مدل ها كاربرد خاص خود را دارد. از گوني كنفي درجه يك كه تراكم بافت بالا و سوراخ هاي ريز دارد بيشتر به عنوان فيلتر در صنايع مانند كارخانه هاي نيشكر استفاده مي شود. از اين مدل براي بسته بندي نيز استفاده مي شود؛ اما گوني كنفي درجه 2 بافت درشت و تراكم متوسطي دارد و گزينه مناسبي براي قيرگوني به شمار مي آيد. به همين دليل بيشترين استفاده از آن در صنايع راه سازي و ساختمان سازي است. گوني درجه 3 نسبت به ديگر انواع بافت با تراكم كم و سوراخ هاي درشت دارد. از اين محصول براي بسته بندي محصولات كشاورزي مانند سبزيجات و پنبه استفاده مي شود.

قيمت كيسه گوني كنفي

قيمت گوني كنفي بر اساس متراژ مورد نياز و ميزان تراكم بافت تعيين مي شود. گوني كنفي درجه يك قيمت بيشتري نسبت ديگر انواع خواهد داشت؛ اما اگر بخواهيم به صورت كلي اين مدل گوني را با ديگر انواع بررسي كنيم قيمت گوني كنفي ارزان تر از ديگر انواع بسته بندي و گوني خواهد بود.

گوني كنفي

به واقع مي توان گفت كه گوني كنفي يكي از قديمي ترين انواع گوني در دنيا است. به روايت تاريخ اولين بار 8 هزار سال پيش از الياف كنف براي توليد گوني استفاده شده است. كنف نوعي گياه مقاوم است كه در گذشته هاي دور براي توليد لباس و گوني مورد استفاده قرار مي گرفت. مقاومت و دوام آن به قدري بالا بود كه براي جابجايي اشياي سنگين از آن استفاده مي شده است. از ديگر ويژگي هاي خاص اين محصول جذب رطوبت بالاي آن است. به همين دليل در محصولاتي كه نياز به حفظ رطوبت دارند از اين نوع بسته بندي استفاده مي شود. براي توليد اين محصول بايد مراحل ريسندگي، بافندگي، چاپ، برش، دوخت و بسته بندي را پشت سر گذاشت. بد نيست بدانيد كه اغلب گوني كنفي به صورت رول توليد و به فروش مي رسد و صنايع بسته به نياز خود آن را برش داده و در صورت نياز مي دوزند.

كلام آخر

فروشگاه اينترنتي باهران بگ توليد كننده و فروشنده انواع كيسه هاي صنعتي است. در صورت نياز به خريد كيسه لمينت پيشنهاد مي كنيم از محصولات اين سايت ديدن كرده و محصول مورد نياز خود را خريداري نماييد.

 

انوع گوني در صنعت و كاربرد آن ها (بخش اول)

خريد كيسه لمينت

انوع گوني در صنعت و كاربرد آن ها (بخش اول)

بسته بندي در صنايع مختلف ويژگي هاي خاص خود را دارد اما بيشتر صنايع براي بسته بندي محصولات خود از نوعي گوني استفاده مي كنند. با توجه به جنس متريالي كه قرار است بسته بندي شود، نوع، جنس و شكل گوني ها با هم متفاوت هستند. توليدكنندگان گوني نيز با توجه به نياز مشترياني خود براي توليد محصولات در ابعاد و اشكال و از همه مهم تر متريال متنوع تلاش مي كنند. خوشبختانه با توجه به پيشرفت فناوري امروز توليدكنندگان ايراني اين فرصت را دارند كه علاوه بر گوني هاي كنفي متداول و قديمي گوني هاي پلاستيكي، كاغذي و كرافت را توليد و به ديگر توليدگنندكان عرضه دارند. هر كدام از اين محصولات براي بسته بندي محصول خاصي طراحي و توليد مي شود. در ادامه بيشتر با اين محصولات آشنا خواهيم شد:

انواع گوني مورد استفاده در صنعت

قبلا هم گفتيم كه انواع گوني بر اساس ابعاد و متريال استفاده شده در ساخت با هم متفاوت هستند؛ اما بيشترين تفاوت احساس شده در بين اين محصولات جنس گوني است. از اين رو بيشتر درباره انواع گوني بر اساس متريال استفاده شده در ساخت آن ها بحث كرده و كاربرد آن ها در صنعت را بررسي خواهيم نمود:

گوني كنفي

به واقع مي توان گفت كه گوني كنفي يكي از قديمي ترين انواع گوني در دنيا است. به روايت تاريخ اولين بار 8 هزار سال پيش از الياف كنف براي توليد گوني استفاده شده است. كنف نوعي گياه مقاوم است كه در گذشته هاي دور براي توليد لباس و گوني مورد استفاده قرار مي گرفت. مقاومت و دوام آن به قدري بالا بود كه براي جابجايي اشياي سنگين از آن استفاده مي شده است. از ديگر ويژگي هاي خاص اين محصول جذب رطوبت بالاي آن است. به همين دليل در محصولاتي كه نياز به حفظ رطوبت دارند از اين نوع بسته بندي استفاده مي شود. براي توليد اين محصول بايد مراحل ريسندگي، بافندگي، چاپ، برش، دوخت و بسته بندي را پشت سر گذاشت. بد نيست بدانيد كه اغلب گوني كنفي به صورت رول توليد و به فروش مي رسد و صنايع بسته به نياز خود آن را برش داده و در صورت نياز مي دوزند.

كلام آخر

فروشگاه اينترنتي باهران بگ توليد كننده و فروشنده انواع كيسه هاي صنعتي است. در صورت نياز به خريد كيسه لمينت پيشنهاد مي كنيم از محصولات اين سايت ديدن كرده و محصول مورد نياز خود را خريداري نماييد.