انوع گوني در صنعت و كاربرد آن ها (بخش سوم)

خريد كيسه لمينت

انوع گوني در صنعت و كاربرد آن ها (بخش سوم)

بسته بندي در صنايع مختلف ويژگي هاي خاص خود را دارد اما بيشتر صنايع براي بسته بندي محصولات خود از نوعي گوني پلاستيكي استفاده مي كنند. در ادامه بيشتر با اين محصولات آشنا خواهيم شد:

گوني پلاستيكي

با توجه به مزايايي كه پلاستيك دارد امروز گوني پلاستيكي بيشترين استفاده را در صنايع بسته بندي دارد. امروزه تنوع بسيار زيادي در توليد اين محصول ديده مي شود و توليدكنندگان اين محصول بسته به سفارش مشتري آن را در انواع ساده، ضد آفتاب، زيپ دار و رولي توليد و به بازار عرضه مي دارد. مواد اوليه مورد استفاده در توليد اين محصول پلي پروپيلن و پلي اتيلن هستند. از مزاياي اين مواد اوليه بايد به سبك بودن، شفافيت و مقاومت بالاي آن در برابر پارگي و رطوبت اشاره داشت. پلي پروپيلن مقاومت و انعطاف بيشتري در مقايسه با پلي اتيلن دارد.

انواع گوني پلاستيكي

گفتيم كه گوني پلاستيكي بيشترين كاربرد را در بسته بندي صنايع دارد. از اين رو هر صنعت با توجه به نياز خود سفارش نوع خاصي از گوني پلاستيكي را دارد. از اين توليدكنندگان اين محصول را بر اساس نوع كاربرد و متريال استفاده شده در ساخت به موارد زير تقسيم مي كنند.

گوني پلاستيكي ساده

اين مدل گوني پلاستيكي در برابر عوامل محيطي هيچ گونه مقاومتي ندارد. به عبارتي در صورتي كه آن را در مقابل نور مستقيم خورشيد براي مدت طولاني قرار دهيد استحكام خود را از دست داده و پاره مي شود. از طرفي هيچ گونه مقاومت در برابر رطوبت را تضمين نمي كند. از اين رو بسته بندي موادي كه نسبت به گرما و رطوبت هستند با اين محصول پيشنهاد نمي شود؛ اما از آنجايي كه قيمت آن كمتر از ديگر انواع است در بسته بندي بعضي محصولات از آن استفاده مي شود.

گوني پلاستيكي ضد آب

قبلا گفتيم كه مواد اوليه استفاده شده در ساخت گوني پلاستيكي پلي اتيلن و پلي پروپيلن است. اين پليمرهاي پلاستيك با كمك مواد خاصي لمينت مي شوند تا در برابر آب مقاومت بيشتري داشته باشند. همين امر باعث مي شود كه از اين كيسه پلاستيكي لمينت شده با نام كيسه ضد آب ياد شود. اي محصولات محتويات خود را در برابر رطوبت محافظت مي كند اما قيمت بيشتري دارند.

گوني پلاستيك ضد آفتاب

اين محصول همان گوني پلاستيك است كه به مواد ضد UV آغشته شده است. از اين رو در برابر نور خورشيد مقاومت بالايي دارد. همين مقاومت بالا اين محصول را براي بسته بندي محصولاتي كه مدت طولاني در هواي آزاد نگهداري مي شوند مناسب مي كند. قبلا گفتيم كه گوني ساده در برابر نور خورشيد مقاومت ندارد و پاره مي شود. در حالي كه با گوني ضد آفتاب اين مشكل را نخواهيد داشت.

گوني پلاستيكي زيپ دار

اين نوع گوني پلاستيكي در مصارف خانگي كاربرد دارد. امروز كه استفاده از كيسه پلاستيكي محيط زيست ما را تهديد مي كند استفاده از گوني پلاستيكي زيپ دار براي خريدهاي روزانه خانه مي تواند از مصرف بيشتر پاكت هاي پلاستيكي پيشگيري نمايد.

گوني پلاستيكي رولي

گوني پلاستيكي از هر نوع كه نياز باشد به صورت بريده و دوخته شده و يا رولي در بازار عرضه مي شود. در صنايع بزرگ به جاي خريد گوني هاي بريده شده ترجيح به خريد رول و زدن اتيكت مخصوص شركت و يا كارخانه داده مي شود. به اين شكل هزينه هاي بسته بندي محصولات به شكل قابل توجهي كاهش مي يابد.

كلام آخر

فروشگاه اينترنتي باهران بگ توليد كننده و فروشنده انواع كيسه هاي صنعتي است. در صورت نياز به خريد كيسه لمينت پيشنهاد مي كنيم از محصولات اين سايت ديدن كرده و محصول مورد نياز خود را خريداري نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.