گوني كنفي و گوني پلاستيكي چه تفاوت هايي دارند؟

خريد كيسه لمينت

گوني كنفي و گوني پلاستيكي چه تفاوت هايي دارند؟

گوني پلاستيكي همانطور كه از نامشان پيدا است از جنس پلاستيك توليد مي شوند. اين گوني ها با الياف از جنس پلي پروپيلن ساخته مي شوند و اين مواد به صورتي است كه در جهت رنگ پذيري از آن استفاده شود. در بعضي قسمت ها، آنها را به عنوان گوني هاي پلي پروپيلن مي شناسند. اما نام تجاري آنها گوني پلاستيكي است. تنوع رنگي اين گوني ها زياد است و در رنگ هاي متفاوت توليد و به بازار عرضه مي شوند. از آن ها براي كار هاي زيادي همچون حمل مواد و محصولات مختلف مانند گچ و سيمان، شن و ماسه، صيفي جات از ميادين ميوه و تره بار استفاده مي شود.

گوني كنفي از گياه كنف يا جوت توليد مي شود. اين گوني داراي الياف طبيعي است كه به راحتي در محيط زيست قابل تجزيه است و مي توان گفت به نوعي تجزيه پذير مي باشد. به علت بافتي كه در گوني كنفي وجود دارد جريان هوا مي‌تواند تبادل داشته باشد و اصولاً اين نوع گوني براي نگهداري محصولاتي كه در ماهيت آنها رطوبت وجود دارد، بسيار مناسب هستند. دليل اينكه گوني كنفي داراي منفذ هاي بسيار زيادي مي باشد نيز در انتخاب آن ها براي استفاده در موارد بسيار بي تاثير نيست.

همچنين در خشكبار فروشي ها و خواربار فروشي ها نيز اين گوني ها استفاده هاي بسيار زيادي دارند. همانطور كه اشاره شد متريال اوليه اين گوني ها از جنس پلاستيك هستند. گوني پلاستيكي به نحوي است تا ميزان بسيار زيادي از نفوذ آب و رطوبت در آن جلوگيري به عمل مي آيد و اگر با مواد اوليه مرغوب و طبق استاندارد ها توليد شود مسلماً اين ويژگي را خواهد داشت. در بين بافت اليافي و رشته گوني هاي پلاستيكي عموما هيچ منفذ اي وجود ندارد اما در گوني هاي كنفي منافذ در انواع آن به صورت كمي زياد مشاهده مي شود از اين دو نوع گوني براي پوشش نماي ساختمان در هنگام ساخت و ساز به منظور زيباسازي شهر نيز استفاده مي شود و از طرفي براي جلوگيري از پرتاب مصالح و مواد ساختماني به خيابان هاي اطراف اين روش كاربرد دارد به صورتي كه تمام اطراف ساختمان را با اين گونه ها پوشش داده و به نوعي به زيباسازي شهر و محله كمك مي كنند.

تفاوت عمده اي كه در گوني هاي پلاستيكي بركناري وجود دارد استفاده از مواد اوليه در توليد آنها و تجزيه پذيري آنها در محيط زيست مي باشد. زيرا گوني كنفي يك گوني طبيعي است كه با سرعت بيشتري در طبيعت تجزيه مي شود و گوني پلاستيكي يا گوني ساخته شده است از پلي پروپيلن سالهاي زيادي بايد بگذرد تا در طبيعت تجزيه شود.

كلام آخر

فروشگاه اينترنتي باهران بگ توليد كننده و فروشنده انواع كيسه هاي صنعتي است. در صورت نياز به خريد كيسه لمينت پيشنهاد مي كنيم از محصولات اين سايت ديدن كرده و محصول مورد نياز خود را خريداري نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.