ويژگي هاي گوني ساختماني چيست؟

خريد كيسه لمينت

ويژگي هاي گوني ساختماني چيست؟

گوني پلاستيكي ساختماني معمولاً از پارچه‌هاي زمختي توليد شدند كه معمولاً براي حمل مصالح ضايعات و يا حتي به عنوان نماي ساختمان مورد استفاده قرار مي‌گيرد. هرچند قبلا الياف طبيعي متداول‌ترين مواد براي توليد محصول به شمار مي‌رفتند، با اين حال به مرور الياف مصنوعي به بازار آمده و گوني‌هاي پلاستيكي امروزه بيشتر از گذشته مصرف مي‌شوند.

گوني‌هاي نما در دسته محصولات لمينيتي قرار مي‌گيرند و اين محصولات نيز از پليمر و الياف پلي پروپيلن ساخته شده‌اند. همانطور كه گفتيم آن‌ها مقاومت خوبي از خود ارائه مي‌دهند و در برابر فشارهاي كششي دچار پارگي و پوسيدگي نمي‌شوند.

گوني نما را از چه موادي مي‌سازند؟

ماده‌اي كه بسيار براي توليد گوني نما مورد استفاده قرار مي‌گيرد پلي پروپيلن است كه در دسته ترموپلاست‌ها مي‌باشد. نه تنها در بحث ساختمان سازي بلكه در پزشكي، خودروسازي، صنعت غذايي و بسياري از صنايع ديگر از اين محصولات استفاده مي‌كنند. اين نمونه‌هاي ساختماني به عنوان گونه‌هاي نخاله ساختماني نيز شناخته مي‌شوند، به اين دليل كه مي‌توانيد براي حمل و نقل مصالح ساختماني ضايعات آن از اين محصولات استفاده كنيد و يا اينكه در صنعت كشاورزي براي بخش مواد شيميايي كود و پليمر آن‌ها را به كار ببريد.

فرايند توليد گوني‌هاي ساختماني

معمولاً در طي چهار مرحله يعني ريسندگي، بافندگي، دوخت و بسته‌ بندي گوني‌هاي نما با استفاده از مواد پلي پروپيلن ساخته مي‌شوند و در بازار عرضه مي‌گردد.

زماني كه نخ‌هاي پلي پروپيلن در مرحله ريسندگي قرار دارند، در طي يك فرايند پيچيده براي تبديل شدن به گوني آماده مي‌شود، سپس با استفاده از دستگاه‌هاي بافندگي رول مي‌شوند. شرايط بافتن گوني‌ها در سه شكل تار و پودي حلقوي تاري و حلقوي پودي انجام مي‌گيرد.

قبل از اينكه گوني‌ها وارد بخش دوخت شوند آن‌ها را با استفاده از تيغه‌هاي حرارتي برش مي‌دهند. پس از آن گوني‌هاي ساختماني دوخته مي‌شوند و با استفاده از چرخ‌هاي مخصوص اين مواد پلاستيكي قلاب دوزي روي آن‌ها انجام مي‌گيرد تا از استحكام كافي برخوردار باشند. در مرحله بعدي فرايند بسته‌ بندي محصولات انجام مي‌گيرد و معمولاً آن‌ها را در بسته‌هاي ۵۰۰ تايي به بازار عرضه مي‌كنند.

كاربرد انواع گوني پلاستيكي نما

انواع گوني هاي پلاستيكي كاربردهاي متفاوتي دارند كه در زير به اختصار به آن ها مي پردازيم:

قير و گوني: در صنعت شهرسازي از انواع گوني هاي پلاستيكي رولي، براي قيرگوني جاده ها و خيابان ها استفاده مي شود.

گوني ساختماني: از انواع گوني هاي پلاستيكي به عنوان گوني ساختماني و كيسه شن استفاده مي شود.

گوني نماي ساختماني: از گوني هاي پلاستيكي رولي به عنوان گوني نماي ساختماني استفاده مي كنند.

سايه بان: استفاده از گوني هاي پلاستيكي ضد آب و آفتاب به عنوان سايه بان در مكان هايي كه مسقف نيستند مرسوم است.

كلام آخر

فروشگاه اينترنتي باهران بگ توليد كننده و فروشنده انواع كيسه هاي صنعتي است. در صورت نياز به خريد كيسه لمينت پيشنهاد مي كنيم از محصولات اين سايت ديدن كرده و محصول مورد نياز خود را خريداري نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.